top of page
лого_001.png

ПУБЛІКАЦІЇ

Еволюція проектування об'єктів залізничної інфраструктури за допомогою BIM-технологій Autodesk

Без названия.jpg

Артем Дурасов

начальник BIM-лабораторії департаменту технічного регулювання та стандартизації BIM-технологій, ТОВ «Інститут проектування інфраструктури транспорту» (інститут має статус BIM-лідера 2019 області інфраструктури, що присуджується Autodesk)

Я проектую залізничні й автомобільні дороги вже більше десяти років, причому останні сім - за допомогою інформаційного моделювання та продуктів Autodesk Civil 3D, InfraWorks і Revit. За цей час я прийшов до думки, що цифрові технології і BIM - це еволюція в проектуванні інфраструктурних об'єктів.
Крім того, займаючись безпосередньо впровадженням BIM-технологій і навчанням використанню Civil 3D, я звернув увагу на те, що мало хто знайомий з сучасними рішеннями для проектування об'єктів залізничної інфраструктури. В результаті я вирішив написати статтю, грунтуючись на своєму досвіді застосування BIM-технологій і програмного забезпечення Civil 3D. Як приклад впровадження я взяв практику нашого проектного інституту.

В даній статті піде мова про наступне:

Дурасов.jpg

Як відомо, головним інструментом Autodesk для автоматизації проектування лінійних інфраструктурних об'єктів (в моєму випадку - залізниць) є Civil 3D. Він володіє великою кількістю вбудованих функцій, а також динамічними зв'язками для креслення, проектування і створення різної документації.
Я не буду детально зупинятися на всіх змінах, які були представлені в Civil 3D за ці роки, а тільки коротко опишу можливості даної програми для проектування розділу документації «Шляхи залізничні».

За останні кілька років Autodesk інтегрував інструменти проектування залізниць в його основний функціонал. Якщо у вас є підписка на 2019 версію, то ви побачите, що на стрічці Civil 3D з'явилася вкладка «Залізниця» (Rail). Раніше даний функціонал необхідно було встановлювати за допомогою додаткових оновлень. Зараз працювати з ним стало набагато зручніше і швидше. Все під рукою.

1. Модуль Civil 3D «Залізниця»

Якорь 1

Модуль «Залізниця» об'єднує інструменти для проектування таких об'єктів в одній вкладці. Зліва направо кожен інструмент виконує наступні функції (мал. 1):

01.png

Мал. 1. Вкладка стрічки Civil 3D «Залізниця»

Панель «Трасса»:
1. «Инструменты создания» - створення траси залізниці за допомогою інструментів компонування трас (команда _AeccCreateRailAlignmentLayout);

2. «На основе объектов» - створення траси залізниці за допомогою обраних ліній, кривих і поліліній (команда _AeccCreateRailAlignEntities).

Панель «Кромка платформы»:

3. «Создать» - створення кромки платформи з обраної траси залізниці (команда _AeccCreatePlatformEdge);

4. «Редактировать» - редагування параметрів характерною лінії, які визначають кромку платформи (команда _AeccEditPlatformEdge);

5. «Экспорт» - експорт даних кромки залізничної платформи в формат csv (команда _AeccExportPlatformEdge).

У Civil 3D інструментарій створення крайок платформи з'явився з установкою оновлення Civil 3D 2019.1 Update. Кромка платформи розраховується на основі заздалегідь заданих стандартів ширококолійної залізниці або простої геометрії вагона. Далі ви можете взяти готові елементи конструкції, наприклад «Залізнична платформа з двома шляхами» (острівна платформа) Dual_RailPlatform (мал. 2), і в якості цілей використовувати створені характерні лінії крайок платформи.

При необхідності ви самі можете створити свої конструкції платформ в Autodesk Subassembly Composer for Civil 3D, наприклад, по Типового проектного рішення № 501-7-014.91 Платформи пасажирські низькі залізобетонні, Альбом 1.

02.png

Мал. 2. Палітра з прикладами елементів конструкцій для проектування залізниць

Панель «Возвышение наружного рельса»:
6. «Расчет» - визначення методу обертання залізниці, колії, а також методу відгону для розрахунку підвищення зовнішньої рейки (команда _AeccCalcEditCant);

7. «Показать табличный редактор» - уведення даних, перегляд і редагування даних підвищення зовнішньої рейки для кожної кривої (команда _AeccCallCantTabularViewOnAlign);

8. «Создать вид возвышения наружного рельса» - визначення компонентів для створення вигляду підвищення зовнішньої рейки (команда _AeccCreateCantView).

Панель «Переезд» (мається на увазі «Залізничний з'їзд»):

9. «Создать» - створення траси та стрілочних переводів для з'єднання двох паралельних залізничних колій (команда _C3D_RailConnection);

10. «Редактировать» - зміна стрілочних переводів, траси та міток створених з'їздів (команда _C3D_RCEdit);

11. «Стереть» - Видалення з'їздів з креслення (команда _C3D_RCErase).

Панель «Стрелка» (Стрілочні переводи):

12. «Создать» - створення стрілочного переводу та траси залізниці з відгалуженням від зазначеної траси (команда _C3D_TurnOut);

13. «Редактировать» - зміна стрілочного переводу, траси залізниці та маркування створених стрілочних переводів (команда _C3D_TurnOutEdit);

14. «Стереть» - видалення стрілочного переводу з креслення (команда _C3D_TurnOutErase).

Слід враховувати, що інструменти «Стрелочные переводы» і «Съезды» виконані за нормами США. Так що без знання мов програмування вам не обійтися. Тому ми дали завдання нашого програмісту по розробці даного функціоналу з урахуванням наших норм. В результаті ми створили зручний для проектування і, в першу чергу, правильний функціонал під регіональні стандарти (мал. 3-4), в який заклали вставку стрілочного переводу з вибором наступних параметрів:

  • Тип стрілки - звичайний, симетричний, несиметричний

  • Проектний або існуючий

  • Тип перевода - автоматичний або ручний

  • Марка хрестовини - 1/11, 1/9, 1/6, 1/18

  • Проект - 2750, 2726, 2768, 2 882, 2764, 2830, 2751, 2771, 2773 та ін.

  • Тип рейки - Р65, Р50.

003.png

Мал. 3. Панель на стрічці Civil 3D - Стрілочні переводи

Можна вводити номер стрілочного переводу і різні параметри та примітки (мал. 4).

004.png

Мал. 4. Інструментарій створення стрілочних переводів

Розстановка стрілочних переводів

За допомогою команди «Просмотр свойств стрелочных переводов» (див. Мал. 5) можемо:

  • переглядати різні параметри створених стрілочних переводів в моделі;

  • виконувати фільтрацію за різними властивостями;

  • виконувати вибір і зуммирование необхідного стрілочного переводу;

  • виконувати експорт даних по стрілочних переводах в Excel;

  • виконувати редагування марки хрестовини стрілочного переводу.

Перегляд властивостей стрілочних переводів

Коригування марки хрестовини стрілочного переводу

005.png

Мал. 5. Інструментарій для перегляду параметрів стрілочних переводів

За допомогою створеної команди «Відомість стрілочних переводів» (мал. 6) автоматично отримуємо таблицю існуючих або проектованих стрілочних переводів. Правила виконання робочої документації залізничних шляхів.

006.png

Мал. 6. Інструментарій для створення відомостей стрілочних переводів за регіональними нормами

Створення відомості стрілочних переводів залізничної станції

Панель «Таблица»:

15. «Таблица стрелок» - розміщення табличній інформації, що відноситься до залізничних стрілках в кресленні.


Панель «Компоненты»:
16. «Каталог стрелок» - відображення бібліотеки доступних стрілочних переводів і з'їздів.
17. «Элементы конструкций» - відкриття палітри інструментів з конструкціями для створення залізниці.

2. Модуль Autodesk Subassembly Composer для Civil 3D

Якорь 2

Додаток Autodesk Subassembly Composer for Civil 3D (далі Subassembly Composer) встановлюється разом Civil 3D. Він використовується для створення елементів в доповнення стандартних конструкцій, які є в Civil 3D.
Subassembly Composer надає простий у використанні інтерфейс для візуального створення складних конструкцій, при цьому не вимагає глибокого знання програмування. З продуманістю й винахідливістю користувачі можуть створювати конструкції для вирішення своїх конкретних завдань, відповідно до своїх норм, які можуть застосовуватися знову і знову після їх імпорту в Civil 3D - починаючи від елементів верхньої та нижньої будови колії та закінчуючи рейками, шпалами, що скріпляють, укріпленнями укосів, платформами.

При встановленні Civil 3D в комплекті має сім прикладів конструкцій для проектування залізниць (мал. 2):

  • Залізнична платформа з двома шляхами (острівна платформа);

  • Внутрішній елемент конструкції багатоколійного шляху;

  • Лівий елемент конструкції багатоколійного шляху;

  • Підвищення зовнішньої рейки двоколійної залізниці з додатковими шарами;

  • Залізнична платформа;

  • Підвищення зовнішньої рейки одноколійної залізниці з додатковими шарами;

  • Правий елемент конструкції багатоколійного шляху.

 

Але слід враховувати, що ці конструкції виконані стандартами США. Як вказувалося вище, для того щоб створювати власні конструкції, необхідно застосовувати програму Subassembly Composer.
Так ми і зробили. Наша BIM-Лабораторія на замовлення виробничого відділу - Сектору залізниць - створила різні конструкції та інструкції до їх застосування згідно з такими основними типовими рішеннями і нормативної документації:

1) Серія 4.501-122 Серія 4.501-122 Поперечні профілі земляного полотна залізниць колії 1520 мм;

1.1) Випуск 0-1. Нові залізниці (матеріали для проектування);

1.2) Випуск 0-2. Другі шляхи (матеріали для проектування);

2) СП 32-104-98 Проектування земляного полотна залізниць колії 1520 мм;

3) Альбом креслень верхньої будови залізничної колії;

4) Альбом конструкцій кріплень укосів земляного полотна залізних і автомобільних доріг загальної мережі СРСР. Альбом інв. №750.

Була проведена велика робота з фахівцями сектору, щоб врахувати всі технічні подробиці проектування. У конструкції були закладені сотні різних параметрів, щоб проектувальник міг в будь-який момент внести зміни до конструкції. Приклади створених конструкцій представлені на мал. 7-9.

007_ukr.png

Мал. 7. Конструкція верхньої будови колії, виконана в Subassembly Composer, для одноколійної ділянки шляху з дерев'яними або залізобетонними шпалами з можливістю розрахунку підвищення зовнішньої рейки в кривій ділянці шляху

008_ukr.png

Мал. 8. Конструкція земляного полотна, виконана в Subassembly Composer.

Дозволяє визначати наявність берм, геоматеріалов, зрізання торфу, розрахунку опади насипу та інших параметрів

009.png

Мал. 9. Конструкція рейки з урахуванням усіх геометричних розмірів, виконана в Subassembly Composer

Приходько.jpg

В'ячеслав Приходько, провідний інженер Сектора залізниць відділу транспортної інфраструктури інституту ТОВ «ІПІТ»:

У процесі роботи ми заклали в конструкції сотні різних параметрів. Наприклад, додана можливість розрахунку піднесення рейки як вручну, так і в автоматичному режимі. Можна вибирати тип рейки - Р65 або Р50; тип шпали - залізобетонні або дерев'яні; тип скріплень і багато інших параметрів, що змінюються при проектуванні . Це дозволило автоматизувати створення поперечних профілів, швидко виконувати виведення обсягів робіт, в більш короткі терміни випускати проектну і робочу документацію з проектування залізничних об'єктів за нашими стандартами. А самим незвичайним було знайомство з Autodesk Vehicle Tracking і Dynamo for Civil 3D. Можливості даних програм якраз в нагоді нам при виконанні різних завдань.

010.png

Мал. 10. Зображення екрану Civil 3D з висновком TIN-поверхні, поперечних профілів, плану та 3D-моделі земляного полотна й верхньої будови колії

Щербак.jpg

Катерина Щербак, інженер 2-ї категорії Сектору залізниць:

Керівництво інституту якось поставило нам цікаве завдання - за допомогою попікетного методу розрахунку з'ясувати, наскільки BIM-технології підвищують точність розрахунку обсягів земляних робіт у порівнянні зі стандартними методами. Ми проконсультувалися з Артемом Дурасовим, щоб дізнатися, як це завдання можна зробити в найкоротші терміни і з великою точністю розрахувати обсяги земляних робіт. Для цього ми побудували коридор в Civil 3D з конструкцій, створених раніше в Subassembly Composer. Потім поділили коридор на пікети по сто метрів, витягли поверхні з коридору. Наступним кроком був розрахунок обсягів за допомогою пульту управління обсягами. Обчислення відбувається шляхом порівняння двох поверхонь: базової (ЦММ) і поверхні порівняння (проектної поверхні земляного полотна). При цьому розрахунку враховуються всі нерівності земляного полотна, які були зроблені за допомогою лазерної геодезичної зйомки. В результаті ми з'ясували, що будівельної організації додатково на одному кілометрі шляху необхідно було привезти за свій рахунок 8439 м3 грунту, що дренує. 

Використання методу обчислення обсягів шляхом порівняння поверхонь коридору дає більш точний варіант за рахунок використання більшої кількості вихідних даних, але такий розрахунок не можна прикласти в якості основи для експертизи. У експерта повинна бути можливість перевірити розрахунок на будь-якому пікеті, як це робилося раніше, коли ще не було програмного забезпечення та високоточного лазерного обладнання, а були олівець, планіметр та курвіметр.

Якщо необхідно включити більш точні обсяги земляних робіт до кошторисної документації, поперечні перерізи варто зробити частіше - не через 100 метрів, а, наприклад, через 10.

Таблиця 1. Результат розрахунку відхилення обсягів земляних робіт стандартним методом і з інформаційної моделі об'єкта в Civil 3D

Табл 1.png

В результаті застосування модуля Subassembly Composer і Civil 3D ви зможете автоматизовано випускати документацію за вашими регіональними вимогами, а також динамічно вносити зміни у разі потреби.

Якорь 3

3. Dynamo для Civil 3D

Наступне в моєму огляді - це Dynamo для Civil 3D. Дана платформа призначена для візуального (графічного) програмування, за допомогою якого можна автоматизувати різні завдання, що повторюються в Civil 3D. Dynamo ще більше розширює можливості Civil 3D, забезпечуючи доступ до Civil 3D API в більш зрозумілій формі для користувача, який не володіє мовами програмування.
 

Причини, за якими варто почати вивчати і використовувати Dynamo для Civil 3D в своїй діяльності:

  • Автоматизація задач, що повторюються;

  • Доступ до даних Civil 3D;

  • Перетворення даних Civil 3D під власні потреби;

  • Дослідження декількох варіантів рішень;

  • Експорт даних з програми;

  • Зв'язок з іншими програмами;

  • Доступ практично до будь-яких сторонніх додатків, які мають API-інтерфейс;

  • Розширення можливостей програмного забезпечення.

 

До того ж платформа безкоштовна.
Мене часто запитують: де скачати Dynamo для Civil 3D, де знаходиться на стрічці команда Dynamo для Civil 3D або як працює Dynamo для Civil 3D.

Як встановити Dynamo для Civil 3D
 

Dynamo для Civil 3D встановлюється окремо від Civil 3D 2020 за допомогою програми Autodesk для ПК або облікового запису на порталі Autodesk Account. Після установки команди Dynamo відображаються на вкладці стрічки «Управление» в Civil 3D (мал. 11).
Більш детальну інформацію ви можете прочитати в довідці по Autodesk Civil 3D 2020 року - в розділі «Autodesk Dynamo для Civil 3D».

011.png

Мал. 11. Відкриття вікна Dynamo на стрічці вкладки «Управление»

Як працює Dynamo для Civil 3D


Про це я розповім на прикладі використання Dynamo для Civil 3D при проектуванні залізниць. Але спочатку давайте розглянемо основні поняття і типові робочі процеси в Dynamo.


Зазвичай для програмування додаткових можливостей до вирішення необхідно писати код, який вимагає серйозних знань в області програмування. Тому або запрошується досвідчений програміст, або інженеру доводиться витрачати багато часу на прості повторювані процеси.

Але тепер розробники Dynamo створили свого роду блоки (nodes), що виконують певні операції та не потребують написання складного коду. Поєднуючи ці "ноди" один з одним в певному порядку, ви визначаєте їм відносини і послідовність дій, які й складають призначені для користувача алгоритми. З їх допомогою можна проводити обробку даних, створювати геометрію, здійснювати експорт та імпорт даних - і все це в реальному часі без написання складного коду. В результаті сукупність нодов створює зрозумілі правила, за якими і буде працювати програма.

А якщо необхідно створити свій власний алгоритм або скрипт, якого немає в списку готових нодов? Для цього можна написати скрипти на мові Design Script і IronPython, що наділяє Dynamo ще більшими можливостями.

Ноди мають входи (Input) і виходи (Output). Вихідні дані з одного нода до іншого як би перетікають через «дрота» (зв'язки). Результатом є графічно представлені дії, необхідні для досягнення певного результату.

012_ukr.png

Мал. 11. Відкриття вікна Dynamo на стрічці вкладки «Управление»

А зараз давайте розглянемо три приклади застосування Dynamo на практиці проектування залізниць.

Перший приклад: Розкладка шпал по осі траси


Дане завдання полягає в тому, щоб розкласти 3D-блоки шпал із заданою епюрою - 2000 штук на кілометр. За допомогою команди «Определить наборы характеристик» до кожної шпали була прив'язана й проектна інформація за такими технічними параметрами, як розміри, нормативна документація, номер шляху та експлуатаційні характеристики.


В моєму прикладі - це 3754 штук шпал на ділянці (мал. 13). Довжина ділянки - 1876.88 м.

В результаті, за допомогою нодов, представлених у Dynamo для Civil 3D, я зібрав програму для розкладки шпал по певній траєкторії і Z-координаті. І це завдання у мене зайняло менше однієї хвилини.

Де це може стати в нагоді? У своїй практиці мені часто доводилося розкладати поелементно горловини станцій. Потрібно кожну шпалу розкласти вручну, а також виводити обсяги за типами застосовуваних шпал до відомісты обсягів робіт. З даним інструментом розкладка здійснюється набагато швидше. Роблячи це вручну, навіть з використанням масивів і витяганням атрибутів, я міг витратити на цю задачу десятки годин. Тепер, маючи скрипт Dynamo, я виконую розкладку за 10 хвилин.

Крім цього, можна виконати нумерацію кожної шпали окремо, вивести координати по кожній з них і за їх кількістю. При необхідності шпали, рейки та скріплення можна згрупувати в рейко-шпальну грату довжиною по 25 метрів, а також вивести необхідні дані в таблицю Excel.

Коротко опишу створений алгоритм в Dynamo (мал. 14):

  1. Зазначаємо, що працюємо з поточним кресленням.

  2. Здійснюємо вибір коридору за вказаним найменуванням коридору.

  3. Отримуємо список усіх базових ліній в коридорі.

  4. Отримуємо список усіх областей базової лінії.

  5. Отримуємо значення початкового та кінцевого пікету області.

  6. Створюємо послідовність чисел у заданому діапазоні. (У моєму випадку це 0.5. Якщо один кілометр поділити на епюру шпал, то отримаємо, що центр шпали розташовується через півметра).

  7. Отримуємо систему координат за раніше створеною послідовностю чисел. (У моєму випадку - це пікети базової лінії).

  8. Виробляємо вставку 3D-блоку шпали в певний шар за заданими координатами й кутом повороту блоку щодо осі шляху.

 

Однак варто мати на увазі, що даний приклад не враховує підвищення зовнішньої рейки на кривій ділянці шляху. Я гадаю, вас не утруднить розробити свій власний алгоритм на основі прикладів, прикладених до програми, і створити те, що необхідно. Крім того, ви можете створити зовсім іншу логіку алгоритму розкладки шпал. Мій приклад не є постулатом.

Завантажити приклади файлів Dynamo ви можете за цим посиланням.

013.png

Мал. 13. Цифрова модель залізничної колії, створена в Civil 3D

014.png

Мал. 14. Алгоритм розкладки шпал уздовж осі траси залізниці

Розкладка шпал уздовж осі траси залізниці

Другий приклад: Розкладка скріплень по осі траси


Цей приклад схожий на розкладку шпал. Він відрізняється лише тим, що розкладка підкладок проводиться на певному зміщенні ліворуч і праворуч від осі траси.
Розміри зсуву я обчислюю за допомогою нодов, які отримують список усіх конструкцій на зазначених пікетах, а потім всіх параметрів і значень з конструкції. Далі самостійно вказуємо індекс елемента з отриманого списку параметрів і вводимо це значення для показника зміщення.

Розкладка підкладок уздовж осі траси зі зміщенням

Третій приклад: Експорт координат пікетів траси в Excel


З цим завданням дуже часто доводиться стикатися тим, хто виконує проектування осі траси. А цей приклад допоможе виконувати експорт координат траси по певного діапазону в Excel.


Коротко опишу створений алгоритм візуальної програми в Dynamo (див. Мал. 15):

  1. Зазначаємо, що працюємо з поточним кресленням.

  2. Здійснюємо вибір траси за зазначеним найменуванням.

  3. Отримуємо значення початкового та кінцевого пікету траси.

  4. Створюємо послідовність чисел у заданому діапазоні. (У моєму випадку це 100. Пікет дорівнює 100 метрам).

  5. Отримуємо систему координат за раніше створеною послідовностю чисел (в моєму випадку через 100 метрів уздовж осі траси).

  6. Отримуємо координати точок по X і Y осі траси та значення пікету.

  7. Здійснюємо запис даних у форматі електронної таблиці Excel.

015.png

Мал. 15. Нод для запису даних в Excel

Експорт координат пікетів траси в Excel

Якорь 4

4. Пакет "нодів CivilConnection 2020 для зв'язку Civil 3D з Revit

Наступний цікавий приклад зв'язки програмного забезпечення - це застосування пакета CivilConnection 2020 для Dynamo for Revit (мал. 18). Цей пакет дозволяє проводити обмін інформацією між Civil 3D, Dynamo та Revit. Його поява дозволяє тісніше пов'язати інфраструктурне проектування з архітектуно-будівельним проектуванням.
У пакеті CivilConnection є ноди для отримання даних з трас, конструкцій, коридору, характерних ліній, профілю, виду профілю та ще багато інших інструментів, на які рекомендую звернути увагу.

Приклад з практики BIM-інженера:


В процесі проектування об'єкта була поставлена ​​задача: оптимізувати земляні роботи, вивести дані й статистику за висотами насипу. Ця інформація повинна динамічно виводитися після зміни проектного поздовжнього профілю. У цьому випадку нам допоміг пакет CivilConnection 2020 для Dynamo for Revit. Ми зібрали з нодів алгоритм, який виводить дані відміток по проектному поздовжньому профілю та за профілем чорної землі. За допомогою математичних нодів отримали різницю на кожному пікеті й переломі профілю - так звані робочі позначки. Далі за допомогою нодів сортування виконали сортування даних за висотою. Потім дані виводилися автоматично в Excel. Вони розміщувалися в хмарному сховищі, де з ними працював керівник проекту та вносив свої зауваження.

018.png

Мал. 18. Пакет нодів CivilConnection 2020 для зв'язку Civil 3D з Revit

5. Перевірка на міждисциплінарні колізії

Якорь 5

Наступна дуже важливе BIM-завдання - це перевірка на міждисциплінарні колізії.


За допомогою продукту Navisworks я, як начальник BIM-лабораторії, обов'язково виконую перевірку проектів на міждисциплінарні колізії та виводжу це все в звіт.

Як показала практика, ручна перевірка великої кількості розділів займає багато часу й працевитрат. І не факт, що всі колізії вдасться знайти. В результаті якась із них може привести до великих непередбачених витрат.

Як приклад, продемонструю перевірку на міждисциплінарну колізію між земляним полотном залізничної колії та опор лінії електропередач (мал. 19). У даному випадку опори повинні були знаходитися не ближче 20 метрів від низу укосу насипу.

Інструмент Navisworks «Диспетчер конфликтов» (Clash Detective) дозволив нам виконувати пошук по всій моделі проекту та ще на ранніх етапах проектування виявляти взаємодії (конфлікти) між різними розділами проекту.

019_ukr.png

Мал. 19. Виявлені за допомогою Autodesk Navisworks міждисциплінарні колізії між земляним полотном залізничної колії та опорами лінії електропередач з призначеним допуском 20 метрів

На закінчення

Так все ж таки: чи відбувається зараз еволюція проектування залізниць? З моєї точки зору - так. Основний продукт Autodesk для проектувальників об'єктів транспортної інфраструктури - Civil 3D - за останні два роки істотно наростив функціонал в частині залізниці. Як давній користувач продукту, я добре бачу ці зміни та відзначаю якісні зрушення в бік інтеграції Civil 3D і Revit. Це дуже важливо в інфраструктурних проектах, де взаємодіє велика кількість суміжників і необхідно постійно перевіряти міждисциплінарні колізії при ув'язці лінійної та архітектурно-будівельної частини в тривимірному просторі.


Підтримка візуальної мови програмування Dynamo для Civil 3D - ще один доказ на користь того, що проектування дійсно еволюціонує. Це прінціально новий рівень автоматизації проектування. У нашому проектному інституті вже почали вивчати способи застосування Dynamo для залізничної інфраструктури, так як ми бачимо в цьому можливість прискорити випуск документації, підвищити якість створення інформаційних моделей й точність розрахунку обсягів робіт і матеріалів.

За матеріалами: http://isicad.ru/

Керівництво зі створення сімейств Autodesk Revit 

csm_Autodesk_Revit_600.png

Положення цього керівництва поширюються на процес інформаційного моделювання будівель і споруд, здійснюваний із застосуванням Autodesk Revit і містить методичні рекомендації щодо створення бібліотечних об'єктів (сімейств).

Метою посібника є стандартизація процесу створення й редагування сімейств.
Цей посібник містить загальні правила, рекомендації та кращі світові практики в галузі створення сімейств і покликаний допомогти проектувальникам і виробникам устаткування, будівельних виробів і матеріалів, які використовують у своїй діяльності Autodesk Revit (Architecture / Structure / MEP).

Рекомендації цієї інструкції призначені для всіх фахівців, що використовують Autodesk Revit.

ЗАВАНТАЖИТИ

Джерело: Autodesk

bottom of page